Persbericht
klaas-def

KRO-NCRV heeft afgelopen donderdag als eerste omroep een Snapchatlens gelanceerd om aandacht te genereren voor online pesten. En met succes: de Snapchatlens “Open je mond tegen pesten” heeft ruim 2,84 miljoen views behaald. De gemiddelde playtime voor een lens ligt normaal rond de 13 seconden, bij deze lens is dit 18 seconden.

Jochem de Jong, mediadirecteur KRO-NCRV: “Aandacht voor het thema pesten is ongelofelijk belangrijk. Ik ben ontzettend trots dat we zoveel jongeren hebben bereikt die zich hiermee uitspreken tegen pesten”.

Ook komende vrijdag staat het filter weer in de bibliotheek van Snapchat. 
Kun je niet wachten? Bekijk dan hier de lens: http://bit.ly/Open-je-mond

Week tegen Pesten: Wij zijn LIT
Het is deze week op alle scholen De Week tegen Pesten. Naast de lens heeft KRO-NCRV ook een online game gelanceerd: ‘Wij zijn LIT’ (www.wijzijnlit.nl) Jongeren worden toegevoegd in een fictieve app groep. Via deze groepsapp krijgen ze direct te maken met het pestgedrag van leeftijdsgenoten. De gemaakte keuzes beïnvloeden de gesprekken in de groepsapp en sturen zo het verhaal van ‘Wij zijn Lit’. De game is een doorontwikkeling van de prijswinnende game ‘Iris’ en is gelanceerd in de Week Tegen Pesten van 18 - 22 september.

Kijkers/luisteraars kunnen met vragen/opmerkingen terecht bij het Klant Contact Centrum:
E: info@kro-ncrv.nl
T: 035-6726880